Тази сутрин, докато се успивах, сънувах невероятен сън, дори за сън. Бях водещ в телевизионно реалити под името „Везни”. Във входното фоайето на Централната баня на два стола стояха 50 цента[1] и човек с издрано от котка лице, който поразително прилича на Малин Кръстев. Той обаче се казваше Калин – музеен работник препаратор. 50 цента си беше 50 цента, но той пък беше облечен като български средновековен владетел – с корона, обеци, червена мантия, алени ботуши и копие в ръка. Той гледаше Калин-Малин с типичното раперско пренебрежение, заел поза на същински богатир.

–   Фифти, разбери ме – разпалено ръкомахаше той – ти не можеш да играеш Цар Калоян …, ъъъ, съжалявам, че ти го казвам, но ти си черенн…

–     Виж сега брооо, ако бехме на друго място и в друго време, за тези думи щех да те гръмна, но … – отвърна му той на перфектен български.

–    Виж сега, аз не съм расист, но не може цар Калоян да е черен, защото имаме исторически извори, които ни разкриват, че Асеневци не са афроо, ъъъ, черни.

–    Абее източници, мизточници. Ти да си чувал за „страшен, страшен, та чак черен”, а? Според историческите източници Калоян е бил много „страшен”, тоест…

Вените по лицето на Калин започнаха да набъбват от яд, а драскотините по лицето му започнаха да се зачервяват.

–      Ти не може да си цар Калоян, защото …

–     Да, да знам – защото си расист?

–     Не съм расист …

–     Расист си!

–     Не съм!

–   Ако не си расист, защо не ходиш на гости на ваште в ЮАР, а пък им харчиш тук паричките, които те взимат от ЧЕРНИТЕ си работодатели

–     Защото билетите са …

В този момент чух в слушалката, че времето ни изтича и се събудих за работа.

Какво са сънищата? Е по този въпрос много научни мнения съм чел, но ни нито едно не ме е грабнало. Сега, когато се събудих и записах съня си, се сещам, че в събота ходих в Природонаучния с малкия, там видях на входа един препаратор, за който Слави Трифонов прави предаване. После цяла неделя гледах тИливизора – гледах подобни формати, гледах Малин Кръстев, Фифти и Кар Калоян[2]. После умореният ми мозък, който освен седмичните работни обеми, пое малко алкохолец и доста медийни продукти, е направил мултимега творчески микс.


[1] По-известен у нашенско като 50 Стотинки

[2] Така е кръстена една улица в Ст. Загора – „Кар Калоян”.

