ЧАСТ 3, КЪМ ЧАСТ 1, ЧАСР 2

Моят човек беше седнал така, че дори когато се приближих на метър от него не успях да видя нищо, освен длънгнестите очертания на завитото му в роба тяло.

–      Здравейте капитан Панов – посрещна ме той. Не ме изненада факта, че знае името ми, всички в бара ме познаваха под една или друга форма. Опитах се да уловя акцента му – нямаше. Нямаше и ясни расови признаци – хуманоид, но това не беше достатъчно. Трябваше да проверя дали не ползва трансформац…

–      Не ползвам трансформация, аз съм представител на третия съсловен дом на Драка. Той се наведе напред. Изпод качулката се показа дълъг врат с ръбеста кокалеста глава, която въпреки особения цвят и  грапавините по кожата, притежаваше красота, макар и страшна.

Несъмнено беше искрен, но какво можеше да иска един „посланик“ на свещенната империя на Драките – привилигирован представител на плебса, неограничена свобода на придвиж…

–      Искам, разбира се по препоръка на всички в Джелалабайла, да изпълните поръчка, която е контрабандна по своя характер.

Колко ли мога да го оръся.

–      Разбира се  ще ви платя доволно. 5К в началото и другото след осъществяването на

Абе този да не чете мис…

–      Искам да ви уверя, че не използвам никакви средства за въздействие на съзнанието. Прoста аритметика. Бивш военен пилот, бивш военен кораб – награди, медали акции. Когато го комбинираме с настоящото ви, как да кажа, финансово състояниe… Мога със сигурност да приемете поръчка и да…

–      Не съм чул поръчката!

–      Петдесет хиляди кредита веднага и още толкова след като се видим тук след края на курса. Мога да чакам, така че няма проблем с ремонта. Имам познати в компанията и може да мине през техните механици, за да го постегнат. Това разбира се … слушах и не можех да повярвам на ушите си, но не исках да приемам веднага. От малък знаех, че хубавите птичета не кацат на рамото на всеки. Аз имам добра самооценка след като дете безкрайно се надценявах, а в академията стоях незабележимо в  ъгъла. Не трябва да приема веднага, въпреки че съм закъсал, но не трябва и да се дърпам много… ще ви струва 3000 кредита от хонорара…

–      Интересувах се от поръчката, не съм споменал нищо за парите.

–      Разбира се, не става въпрос точно за контрабанда, а цената е висока, защото курсът е двупосочен. Корабът е подходящ, но нека да не… играта се харесваше на дракът и той очевидно беше опитен в пазарлъците, защото аз отново го прекъснах точно там където имах намерение да го направя, но този път ясно осъзнах, че той очакваше да го направя.

–      Няма нужда да сменяте тактиката. Аз се занимавам с контрабанда от 50 години, а доколкото виждам, вие сте на не повече от 30-35, така че аз поставям картите, а ….

–      А аз приемам, прекъснах го отново аз. – Защото си минал първо през диспечера и шефа на космодрома и знаеш, че ако не приема, ще отида в мините като сапьор. Аз се понадигнах леко – Но имай предвид, че точно натам се бях запътил, преди да дойда при теб, така че…

–      Можеш и да не прибързваш. Искам да те наема, защото си добър, а не защото нямаш избор.

Седнах и си поръчах още една бира, което на езика на тази част от галактиката значеше, че ще има сделка. После многократно съжалявах и ако бях разбрал, че „търговецът“ е мушнал 100 кредита на бармана и го е питал за добър, но глупав пилот, щях да ги гръмна и двамата, но жаждата пак си изигра лоша шега с мен.

–      Казвам се Гедада Далабара и по всички критерии на човешката раса се водя търговец. Фамилните имения на рода Далабара са в Драгка 31; 45, където има много малко обитаеми планети, но за сметка на това е пълно с газови гиганти. Имам 150 килограма хелий 6, който на стандартна цена се търгува по 176 кредита за 100 грама. Аз обаче съм намерил по-добра далавера. Намерил съм къде да го разменя за 15 килограма синя халамя, която навсякъде където е легална е по 1700 кредита грама, а там където не е… Дракът се наведе напред и обезобразената му физиономия се подаде изпод качулката. Единственото му око грееше като въглен, а на мястото на второто беше втъкната метална плочка с герб.

–      Обаче? – попитах аз.

–       Обаче вие хората разваляте всичко. Той леко се облегна назад, въздъхна и бавно продължи . – Търгувах по тази схема на по-ниска цена с анархокомуната Галактическа свобода, но тя получи „покана“ за членство в Съюз. СДС й постави ултиматом за присъединяване и след изтичането на  срока цялата звездна система беше поставена под блокада. Крайцерите на Съюза се вият около всяка планета, а аз не мога да търгувам. Складовете ми се пръскат по шевовете, а клиентите ми са недоволни, че няма стока. Затова ти плащам…

–       80 хиляди кредита веднага, поемаш ремонта и после получавам половн кило халамая.

Не усетих как се бях изхвърли особено с халамаята.

–       Добре! Това е най-изгодно за мен. Ще ти я дам и на първата планета, на която кацнеш, аз ще си прибера стоката, а ти в изпарителя. Не забравяйте капитан Панов – аз съм влиятелна личност.

Той извади преносимия банкер и каза твърдо.

–       80 бона сега, ремонтът и 50 после – това е от мен.

–       Не ми се е случвало да се прецакам по-лошо, казах му аз, за да не съм капо, подавайки му картата си, но той не ми остана длъжен.

–       Не знаеш, колко, колко много си прав.

Преди да напусна „Куция пес” реших да изпорбвам картата. Почерпих всички по едно и си тръгнах малко преди във въздуха да захвърчат първите бутилки.

към част 4

